სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ირინა
სოსელია, გულნაზ მოდებაძე, ნინო ჯოჯუა,
ვალიდა გურჩიანი
|
|
რაიონი
|
ზუგდიდი
|
|
სკოლა
|
ჩხორიის
საჯარო
|
|
ქალაქი
|
ზუგდიდი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
თემის აღწერა ან სრულყოფილი დასახელება maradiuli egvipte
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოკლედ, 3-5
წინადადებით, აღწერეთ თემატური საკითხები, ძირითადი აქტივობები, მოსწავლეთა
ნამუშევრები, მოსწავლის როლი და საპროექტო სცენარი.
ხელოვნება – მოსწავლე გაეცნობა ძველეგვიპტური ცივილიზაციის ხელოვნების
ნიმუშებს (ქანდაკება, და რელიეფი) , გამოუმუშავდებათ ამ კულტურის ანალიზის
უნარი, რელიგიური რწმენა-წარმოდგენებისა და ხელოვნების ნიმუშის ურთიერთმიმართების
გაცნობიერების უნარი. მოსწავლეები იმუშავებენ პრაქტიკულად(ჯგუფურად)
წარმოადგენენ ნახატებს ,, ჩემი თვალით დანახული ეგვიპტე’’ , შექმნიან ბუკლეტებს,
გამოუშვებენ კედლის გაზეთს, გააკეთებენ
პრეზენტაციას-,,მარადიული ეგვიპტე’’( Power
Point-ში მომზადებული სლაიდების სახით).
ისტორია– ინფორმაციის გააზრების მოწესრიგების უნარის განვითარება,
დამატებითი ინფორმაციის მოძიების უნარის განვითარება, მიღებული ინფორმაციის შეჯერებისუნარის განვითარება, სხვადასხვაწყაროებიდან მოძიებული
ინფორმაციის შედარება, წყაროების ზეპირი განხილვა გამოტანილი დასკვნების ურთიერთგაზიარება
ინგლისური
- მოსწავლეები დამოუკიდებლად
მოეძიებენ ახალ ინფორმაციას კონკრეტულ საკითხზე ისტ-ის გამოყენებით.
წარმოადგენენ მოძიებულ მასალებს და კლასთან ერთად განიხილავენ მას. ისინი
ერთმანეთს გაუზიარებენ მიღებულ ინფორმაციას.
მოსწავლეები გამოიყენებენ
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიას. www.google.ge -სა და www.wikipedia.ge -ის საშუალებით
მოიძიებენ მათთვის საინტერესო და მნიშვნელოვან ინფორმაციებს ინგლისურ ენაზე.
მასწავლებლის დახმარებით ორგანიზებას გაუწევენ პრეზენტაციის მსვლელობას.
მოსწავლეები მოძიებულ ინფორმაციას წარმოადგენენ Power Point-ში მომზადებული
სლაიდების სახით.მოამზადებენ ინგლისურ ენოვან ბუკლეტებს.
მუსიკა–
მოსწავლე საუბრობს მუსიკალური ხელოვნების
სინკრეტულობაზე ძველეგვიპტურ თეატრალურ წარმოდგენებზე ,რიტუალურ ცეკვებსა და
სიმღერებზე , მუსიკალურ საკრავებზე, ძველეგვიპტურ მისტერიებზე
|
||
საგანი
|
||
საგნობრივი
ჩარჩო, რომლის ფარგლებშიც გეგმავთ
მოდულს (ასახული სტანდარტებში, ამოცანებში, სასწავლო პროცედურებში) ხელოვნება , ისტორია, ინგლისური , მუსიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
მოსწავლეების,
სამიზნე ჯგუფის სასკოლო განათლების
საფეხური, კლასი
მე-7 კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
მაგალითად: 8 50წთ-იანი გაკვეთილი, 6
კვირა, 3 თვე და ა.შ.
3-4 45წუთიანი გაკვეთილი
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ჩასვით თქვენი
სტანდარტები ამ გრაფაში. კონკრეტული
თემისთვის სტანდარტების ნუსხის შემუშავების და რედაქტირების შემდეგ,
სტანდარტების საბოლოო სია პრიორიტეტების მიხედვით უნდა იყოს დაწყობილი. ყველა
სტანდარტი მოდულზე მუშაობის პროცესში უნდა იყოს მიღწეული.
ხელოვნება:
ს.გ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო პრობლემების გადასაჭრელად.
ს.გ.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
ს.გ.VII.8. მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება. ს.გ.VII.9. მოსწავლე კრიტიკის დროს პატივისცემით ეკიდება სხვის ნამუშევარს და აზრს. ს.გ.VII.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში. ს.გ
.VII.11. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და კულტურის ხელოვნების ნიმუშები.
ს.გ.VII.12. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი ისტორიასთან და კულტურასთან
კითხვა:
უცხ. სI 3: მოსწავლე
კითხულობს, იგებს და აანალიზებს საგანმანათლებლო ინტერესებთან დაკავშირებულ
უცხოენოვან ტექსტებს;
laparaki
ucx. sI 16: moswavle warmoadgens zepir
moxsenebas;
kulturaTa dialogi
ucx. sI 19: moswavle iCens interess da avlens
tolerantul damokidebulebas kulturuli Taviseburebebis mimarT;
ucx. enis praqtikuli gamoyeneba
ucx. sI 20: moswavle ucxour enaze ganaxorcielebs
sxvadasxva tipis proeqts;
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
შეიტანეთ პრიორიტეტების მიხედვით დაწყობილი
ამოცანები, რომელთა შეფასებაც განსაზღვრულია თემის ფარგლებში და რომელთაც მოსწავლეებმა
თემის დამთავრების შემდეგ უნდა მიაღწიონ.
Sedegi TvalsaCinoa, Tu moswavle:
• gamoTqvams mosazrebas, romeli
socialuri fenisTvis iyo gankuTvnili xelovnebis esa Tu is nimuSi
• asaxelebs cnobili arqiteqturuli
Zeglebis Seqmnis ramdenime mizezs
• saubrobs dekoratiul_gamoyenebiTi
xelovnebis nimuSebis daniSnulebaze
• msjelobs, ra gavlenas axdens socialuri da religiuri konteqsti
xelovnebis nimuSis gareg
nul mxareze
• CamoTvlis da aanalizebs ramdenime mizezs, ratom qmnian
adamianebi xelovnebis nawarmoebebs
• saubrobs,
risi gadmocema surda namuSevarSi (ocneba, emocia, azri, STabeWdileba)
• amoicnobs istoriul da literaturul personaJebs xelovnebis
nimuSebSi
• ikvlevs romelime istoriul movlenasTan dakavSirebul xelovnebis
nimuSebs
• moiZiebs erTi da imave Temaze Seqmnil namuSevrebs sxvadasxva
kulturaSi da adarebs erTmaneTs
• amoicnobs xelovnebis nimuSs, rogorc ama Tu im kulturis
kuTvnilebas vizualuri detalebis
(samosi, aveji, WurWeli da sxv.)
da stilis niSnebis mixedviT
• amoicnobs
istoriul movlenas, romelmac STaagona konkretuli nawarmoebi Semoqmeds
• msjelobs xelovnebis calkeuli nimuSis (qandakeba, plakati,
afiSa, reklama) daniSnulebaze
sazogadoebriv adgilebSi
istoria:
ინგლისური:
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე:
·
ტექსტს ყოფს
შინაარსობრივ ნაწილებად;
·
განარჩევს
მთავარ საკითხს არამთავარისაგან;
·
განარჩევს
ერთმანეთისგან ფაქტს, ვარაუდს, შეფასებას;
·
დასკვნა
გამოაქვს მთლიანი ტექსტის გააზრების საფუძველზე;
·
ასახელებს
თემას;
·
მოჰყავს
ფაქტები;
·
საუბრისას
იყენებს ვიზუალურ მასალას;
·
გამოხატავს
თავის დამოკიდებულებას;
·
გამოაქვს
დასკვნა;
·
ამოიცნობს
ილუსტრაციებზე/ტექსტებში ასახულ კულტურულ, სიმბოლურ, საყოფაცხოვრებო რეალიებს;
·
ავლებს
პარალელს უცხოურ და მშობლიურ კულტურებს შორის;
·
მასწავლებელთან
ერთად აყალიბებს პროექტის წარმატებით განხორციელების კრიტერიუმებს;
·
მასწავლებელთან
ერთად ადგენს შესრულების ვადებს;
·
გუნდის
წევრებთან ერთად განსაზღვრავს და ინაწილებს ფუნქციებს;
·
გუნდის
წევრებთან ერთად მოიძიებს, შეარჩევს და დაამუშავებს ინფორმაციას;
·
გუნდის
წევრებთან ერთად გადის რეპეტიციას, აკეთებს პრეზენტაციის სიმულირებას და
შენიშვნების გათვალისწინებით, აუმჯობესებს პროექტს;
·
გუნდის
წევრებთან ერთად შეიმუშავებს პროექტის საბოლოო ვერსიას და წარადგენს მას
აუდიტორიის წინაშე;
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
ფართო მნიშვნელობის მქონე კითხვა, რომელიც აკავშირებს რამდენიმე მოდულს თუ
საგნობრივ არეალს. რა
იცით პირამიდების შესახებ?
|
|
თემატური კითხვები
|
სახელმძღვანელო კითხვები თქვენი თემისთვის.
რა
ფორმით მოაღწია დღემდე ჩვენთან ძველმა ეგვიპტემ?
რa
gavlena iqonia istoriulma da kulturulma konteქსმა ნამუშევრის
შინაარსზე?
როგორ გგონია რა თავისებურებები ახასიათებს ეგვიპტელთა მიერ
გამოსახულ ფიგურებს?
|
|
შინაარსობრივი
ან განმარტებითი კითხვები. ჩამოთვალეთ თქვენთვის ცნობილი ეგვიპტურ ღვთაებათა
სახელები
მაშ როგორი იყო ეგვიპტელთა
რელიგია, როგორ განსაზღვრავთ მას ერთი
სიტყვით?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|
შეფასების დროის ჩარჩო
|
|
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
|
აღწერეთ შეფასების
ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან
მუშაობისას იყენებთ საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის,
პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და
პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის
სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს),
ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს,
გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი
პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ
შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების
გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად
ხორციელდება.
გონებრივი იერიში
ეხმარება მოსწავლეებს საკითხების გენერირებასა
და ამ საკითხთან დაკავშირებულ განმარტებებსა და იდეებს ქმნიან .და შემოქმედებით
კავშირს ამყარებენ ცოდნასა და ახალ შესაძლებლობებს შორის.მოსწავლეებს თანასწორთა
უკუკავშირი ეხმარება,რომ გაითავისონ შესრულებული სამუშაოს ხარისხი მათი
თანატოლების სამუშაოს შეფასებით.
|
|
სხვა
საკითხები
|
|
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
|
კონცეპტუალური ცოდნა
და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის
დასაწყისში
·
კვლევის საბაზისო
უნარ–ჩვევები;
·
ტექნიკური
უნარ–ჩვევები
·
ბიბლიოთეკაში მუშაობის და ინტერნეტ რესურსების მოძიების უნარები
·
ვორდის პროგრამაში მუშაობის და პუბლიკაციის შექმნის საბაზისო ცოდნა
|
|
სასწავლო
პროცედურები
|
|
სასწავლო ციკლის
ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და
თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
|
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
|
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
|
პროექტზე მუშაობის
დასრულების შემდეგ
|
|||
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების
და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის
სქემის„ ვიცი, მინდა
ვიცოდე, გავიგე“გამოყენება
აქტივობის „
გონებრივი იერიშის „ გამოყენება
|
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების
და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის
ისტ ტექნოლოგიების
გამოყენების უნარ–ჩვევების შეფასების რუბრიკა
|
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის
მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას,
დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
პროექტის შეფასების რუბრიკა
თანაკლასელთა უკუკავშირი
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
|
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის
მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას,
დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
კოლაბორაციული მუშაობის
დაკვირვების ფურცელი .
|
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგებისა და
უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება,
განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
ქულობრივი შეფასების გზამკვლევი
|
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და
უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ
მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური
საჭიროებები
|
ასეთი მოსწავლეების ყოლის შემთხვევაში
მივცემ მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ.
მოსწავლეებთან გავმართავ დამატებით შეხვედრებს და დავეხმარები მათ
მონაცემების ორგანიზებაში. მივცემ მათ პროექტის რუბრიკას.
|
|
არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის
მშობლიური)
|
აღწერეთ დამატებითი
დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და
ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე
მასწავლებლებისგან, ინგლისური ენის შემსწავლელთათვის (ELL). აღწერეთ
ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები,
ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები.
ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ
შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის
ცოდნა, მაგალითად, შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად
ინგლისურისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეები
|
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის,
დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული
მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა
მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ
კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
ანალიზი,სინთეზი, მოკვლევა.
მონაწილეობენ პროექტის ორგანიზებაში, სიღრმისეულად სწავლობენ
საკითხებს, აწარმოებენ და შეაფასებენ ჯგუფების მუშაობას. ეფექტურად იყენებენ ინტერნეტ რესურსებს , აკეთებენ პრეზენტაციას, ამზადებენ თემის შესაბამის ბუკლეტებს
|
|
სასწავლო თემისთვის
საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი
მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა
ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო
პროგრამები
ელფოსტის
პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, ლაბორატორიის
სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
VIIკლასის სახელმძღვანელოები ,
,,ძველი ისტორია’’ (დ. უზნაძე
წიგნიI),
Xelovnebis ambavi
e.h.gombrixi
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
Fფormatebi, pastelebi, feradi fanqrebi, makrateli, webo
|
ინტერნეტრესურსები
|
ვებმისამართები
(URLs), რომლებიც ხელს უწყობს თემის
მიზნების მიღწევას.
Google, gmail.com, Microsoft office PowerPoint
2007.
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
კათედრის
წევრები,მოსწავლეები,მშობლები
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий